O zakładzie

Działania naukowo-dydaktyczne Zakładu rozwijają się przede wszystkim w dwóch kierunkach: akwizycji języka oraz kształcenia nauczycieli języka angielskiego. Pracownicy Zakładu są zaangażowani w badania nad przyswajaniem języka u dzieci i dorosłych oraz nad zjawiskami dwujęzyczności i wielojęzyczności. Prowadzą też dydaktykę związaną z powyższymi tematami. Ważnym aspektem badań i dydaktyki jest też europejska polityka językowa i troska o uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Badania naukowe pracowników Zakładu przekładają się na szeroką gamę kursów proponowanych studentom zarówno na studiach licencjackich, jak i magisterskich. 

Umożliwiamy studentom zdobycie uprawnień do nauczania języka angielskiego według standardów sformułowanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, oferując też bogatą propozycję kursów obejmujących zagadnienia pedagogiczne i psycholingwistyczne. Zajęcia przygotowują studentów do zawodu nauczycielskiego w systemie edukacji w Polsce i innych krajach europejskich. Ponieważ nasi wykładowcy są zaangażowani w prowadzenie najwyższej klasy badań naukowych i współpracują z wieloma instytucjami w Polsce i za granicą, oferowane przez nas kursy odzwierciedlają najnowsze trendy w nauczaniu języków obcych i badaniach nad akwizycją języka (zob. linki do opisów prof. dr hab. Agnieszki Otwinowskiej-Kasztelanic, dr hab. Zbigniewa Możejkodr Agaty Klimczak-Pawlak, dr Katarzyny Hryniuk, dr Agnieszki Kałdonek-Crnjaković i drBrena B. Silvy). Nasi wykładowcy zdobywają granty, biorą udział w konferencjach międzynarodowych i publikują wyniki swoich badań w formie artykułów i książek w wydawnictwach polskich i zagranicznych. Są autorami podręczników do nauki języka angielskiego i do metodyki nauczania języka.