Egzamin z języka angielskiego
Przykładowy test egzaminacyjny C1
Zakres i format egzaminu z języka obcego na poziomie C1 (poziom zaawansowany) według standardów ESOKJ (Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego)
A.1 Zakres egzaminu z języka angielskiego
Na poziomie C1 są sprawdzane następujące umiejętności:
A.1.1 Rozumienie tekstu mówionego:
a) zrozumienie myśli przewodniej wypowiedzi
b) zrozumienie informacji szczegółowych
c) zrozumienie informacji implicite / domyślanie się znaczenia z kontekstu
Typy i tematyka tekstów: dłuższe wypowiedzi monologowe i dialogowe (popularny wykład akademicki, debata naukowa, dyskusja profesjonalna) wydarzenia bieżące, tematy społeczne, polityczne, i naukowe
A.1.2 Rozumienie tekstu pisanego:
a) zrozumienie myśli przewodniej
b) zrozumienie opinii i argumentów
c) zrozumienie informacji podanej implicite
d) interpretacja tekstu
e) dostrzeganie związków wewnątrz tekstu
Typy i tematyka tekstów: artykuły prasowe, teksty naukowe i literackie, problematyka społeczna, kulturowa, naukowa, literacka
A.1.3 Znajomość gramatyki:
a) znajomość w zakresie umożliwiającym w pełni skuteczne i poprawne porozumiewanie się
b) umiejętność rozpoznawania błędów gramatycznych
c) umiejętność stosowania reguł gramatycznych
A.1.4 Pisanie:
a) tworzenie tekstów poprawnych językowo, stosownych stylistycznie, spójnych
b) znajomość wymogów formalnych (układ tekstu, kompozycja)
Typ tekstu: sprawozdanie, artykuł, rozprawka, wypracowanie, recenzja
A.2 Format egzaminu pisemnego z języka angielskiego
A.2.1 Słuchanie (rozumienie ze słuchu / rozumienie tekstu mówionego)
- jeden dłuższy tekst autentyczny w formie wykładu
Format testu: 10 pytań w formie wyboru wielokrotnego 3 opcje (a, b, c,)
A.2.2 Czytanie (rozumienie tekstu pisanego)
- jeden tekst autentyczny: artykuł o charakterze akademickim
Format testu: 10 pytań w formie wyboru wielokrotnego 3 opcje (a, b, c,)
A.2.3 Znajomość struktur językowych
Format testu:
- zadania zamknięte w formie wyboru wielokrotnego na poziomie tekstu ciągłego rozpoznawanie struktur i elementów leksykalnych (związki frazeologiczne) – 4 opcje (a, b, c, d)
- zadania otwarte w formie wypełniania luk na poziomie tekstu ciągłego – produkowanie struktur i elementów leksykalnych
- zadania zamknięte w formie wyboru wielokrotnego na poziomie tekstu ciągłego rozpoznawanie błędów językowych – 4 opcje (a, b, c, d)
Zakres materiału gramatycznego: zgodnie z programem nauczania na poziomie C1.
A.2.4 Pisanie
Format testu: napisać tekst: recenzja, krótki artykuł lub wypracowanie.