The Cheerful Hamlets

Opiekun Koła Naukowego: dr hab. Anna Wojtyś

Prezes: Amelia Janusik

Koło Naukowe „The Cheerful Hamlets” to anglojęzyczny teatr studencki, który działa od 1997 roku. Nieprzerwanie zrzesza studentów, którzy chcą rozwijać swoje około-teatralne pasje: umiejętności aktorskie, reżyserskie czy scenopisarskie.

Teatr co roku wystawia najróżniejsze sztuki w języku angielskim, a w repertuarze pojawiają się nie tylko ponadczasowych klasyki, takie jak utwory Szekspira, ale i sztuki współczesne.

Współprace

Na występach działalność „The Cheerful Hamlets” się nie kończy, jako że od sześciu lat biorą udział w festiwalu „Pyrkon” w Poznaniu. Teatr współpracował również z ambasadą Irlandii: występował na ich wieczorach poetyckich.

Członkowie koła uczestniczyli też w licznych międzynarodowych inicjatywach, takich jak projekt „The Rebel Ball” zrealizowany w ramach programu Erasmus+ we współpracy z Cork College of FET.

Jak dołączyć?

Hamleci każdej jesieni organizują przesłuchania dla potencjalnych, nowych członków zespołu. Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy!

Media społecznościowe

„The Cheerful Hamlets” można znaleźć  na social mediach, gdzie regularnie zamieszczane są informacje o spektaklach, zdjęcia i nagrania „zza kulis”, zwiastuny i nagrania spektakli!

 

Działalność teatru w ostatnich latach (2017- obecnie):


semestr zimowy 2017/18

  • „Freshwater” Virginii Woolf, reż. Helena Teleżyńska; wystawione w Instytucie Anglistyki, w ramach konferencji From Queen Anne to Queen Victoria
  • „Suite Surrender” Michaela Mckeevera, reż. Helena Teleżyńska i Jakub Kądzielski; spektakl wystawiony dwukrotnie na scenie Centrum Kultury ŁOWICKA oraz podczas Dni Teatru NZS UW w Wolskim Centrum Kultury

semestr letni 2017/18

  • „In Love and Warcraft” Madhuri Shekar, reż. Anastazja Puhach i Jakub Kądzielski; spektakl wystawiony podczas XVIII edycji festiwalu fantastyki Pyrkon w Poznaniu
  • „Still Life” Noëla Cowarda, reż. Patrycja Wysokińska; spektakl wystawiony na scenie Centrum Kultury ŁOWICKA

semestr zimowy 2018/19

  • „The Man from Earth” Jerome'a Bixby'ego, reż. Katarzyna Szyszka i Jan Ziętara; spektakl wystawiony dwukrotnie na scenie Centrum Kultury ŁOWICKA oraz podczas XIX edycji Pyrkonu w Poznaniu
  • „Kill Me, Deadly” Billa Robensa, reż. Paulina Piórkowska i Ewa Zook; spektakl wystawiony cztery razy - dwukrotnie na scenie Centrum Kultury ŁOWICKA i dwukrotnie w Teatrze Za Dalekim

semestr letni 2018/19

  • „The Tragedy of King Richard III” Williama Shakespeare’a, reż. Helena Teleżyńska i Jakub Kądzielski; spektakl wystawiony w teatrze SOHO

semestr zimowy 2019/2020

  • „Bard Fiction” scenariusz i reżyseria: Maciej Wiszniewski; spektakl wystawiony na scenie Centrum Kultury ŁOWICKA

semestr letni 2019/2020

  • „Hamlets’ minilogues” – krótkie monologi publikowane na hamletowym Instagramie, które potem stały się częścią festiwalu between.pomiędzy.

semestr zimowy 2020/2021

  • we współpracy z Ambasadą Irlandii Hamlety przygotowały w grudniu recytacje wierszy irlandzkich poetów i poetek, które zostały opublikowane na Facebooku
  • „Midsummer Night’s Dream” Williama Shakespeare’a, reż. Maria Binkiewicz i Dominika Front; spektakl nagrany na platformie Zoom (nagranie dostępne tutaj)
  • ukazał się pierwszy odcinek podcastu „The Hamlet Podcast”

semestr letni 2020/2021

  • „Much Ado About Nothing” Williama Shakespeare’a, reż. Sara Górna i Helena Żegnałek; spektakl wystawiony trzykrotnie na patio budynku Instytutu Anglistyki przy ulicy Hożej 69 - iście szekspirowska scena

semestr zimowy 2021/2022

  • „Steel Magnolias” Roberta Harlinga, reż. Sara Górna; spektakl wystawiony trzykrotnie na deskach sceny widowiskowej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego
  • „The Mousetrap” Agaty Christie, reż. Paulina Piórkowska; spektakl wystawiony trzykrotnie na deskach sceny widowiskowej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego

semestr letni 2021/2022

  • „Everyone Gets Abducted by Aliens” Marshalla Paileta, reż. Katarzyna Szyszka i Jakub Kądzielski; spektakl wystawiony trzykrotnie na deskach sceny widowiskowej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego

semestr zimowy 2022/2023

  • „Macbeth” Williama Shakespeare’a, reż. Maria Sawicka i Jan Ziętara; spektakl wystawiony trzykrotnie na deskach sceny widowiskowej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego

semestr letni 2022/2023

  • pierwszy musical naszej grupy zatytułowany „Gatsby. The Musical” na podstawie powieści „Wielki Gatsby” F. Scotta Fitzgeralda, reż. Sara Górna i Helena Żegnałek; libretto Sara Górna, Helena Żegnałek, Zuza Przyborek i Jay Al-Naddaf; spektakl wystawiony trzykrotnie na deskach sceny widowiskowej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego

semestr zimowy 2023/2024

  • wznowienie musicalu „Gatsby. The Musical” na podstawie powieści „Wielki Gatsby” F. Scotta Fitzgeralda, reż. Sara Górna i Helena Żegnałek; libretto Sara Górna, Helena Żegnałek, Zuza Przyborek i Jay Al-Naddaf; spektakl wystawiony dwukrotnie na deskach sceny widowiskowej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego

semestr letni 2023/2024

  • „The Merchant of Venice” Williama Shakespeare’a w reżyserii Marii Sawickiej I A. Jagody Busz; spektakl wystawiony trzykrotnie na deskach sceny widowiskowej Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego
  • projekt “The Rebel Ball” zrealizowany w ramach programu Erasmus+ we współpracy z Cork College of FET

semestr letni 2024/2025

  • „The Wolves” Sarah DeLappe w reżyserii Marii Sawickiej i Amelii Janusik; spektakl wystawiony dwukrotnie w Klubie Hybrydy
  • adaptacja „Art” Yasminy Rezy w reżyserii Yousifa Al-Naddaf i Jana Ziętarę; spektakl wystawiony trzykrotnie w lokalach Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego
  • Warsztaty teatralne zorganizowane w ramach współpracy z XV Liceum Ogólnokształcącym im. Narcyzy Żmichowskiej w Warszawie
  • Warsztaty teatralne “Through the Looking Glass” zorganizowane w ramach Konwentu Popularnonaukowego „Lustro”