dr Karolina Czopek


Zakład Językoznawstwa Stosowanego

adiunkt

email: k.czopek@uw.edu.pl

  Dyżur: poniedziałek, 15:00-16:30 (po uprzednim umówieniu mailowym)
dr Karolina Czopek

Przebieg kariery

Stopień doktora w dyscyplinie językoznawstwo (Uniwersytet Warszawski, 2024)

Studia podyplomowe na kierunku Psychogerontologia (Uniwersytet Wrocławski, 2022)

Studia pierwszego stopnia na kierunku Etnologia i antropologia kulturowa (Uniwersytet Warszawski, 2014-2017)

Studia drugiego stopnia na kierunku Filologia angielska (Uniwersytet Warszawski, 2014-2016)

Studia pierwszego stopnia na kierunku Filologia angielska (Uniwersytet Jagielloński, 2011-2014)

 


Zainteresowania

● wpływ wieku na przyswajanie języka obcego ● neuroróżnorodność ● dobrostan uczących się ● różnice indywidualne ● emocje w procesie uczenia się języka obcego ● metoda etnograficzna w badaniach nad przyswajaniem języka


Wybrane publikacje

Paradowski, M., Czopek, K., Palmini, A., Jarynowski, A. (2025, in press). Ukrainian refugees learning Polish: Language background, affective factors, and social networks. In C. Sanz, A. Morales-Front, Y. Ku & E. Kim (Eds.), Education Abroad: Language, Learners, and Communities. Georgetown University Press.

Paradowski, M., Czopek, K., Palmini, A., Belik, V., Jarynowski, A. (2025, in press). Social networks and language learning in forced immersion: Ukrainian refugees in Poland. Journal of International Migration and Integration.

Czopek, K. (2024). Understanding older adult language learners: two stories from an EFL classroom. Tapestry: A multimedia journal for teachers and English learners, 1, 10-15.

Kałdonek‐ Crnjaković, A., & Czopek, K. (2023). Peace, emotion labor, and language teacher identity in times of war: The stories of two Ukrainian English university teachers. TESOL Journal, e725. https://doi.org/10.1002/tesj.725

Czopek, K. (2022). Computer-assisted language learning in the context of digital skills of older adults. KULTURA–PRZEMIANY–EDUKACJA, 11, 171-186.

Paradowski, M. B., Jarynowski, A., Czopek, K., & Jelińska, M. (2021). Peer Interactions and Second Language Learning: The Contributions of Social Network Analysis in Study Abroad versus At-Home Environments. In R. Mitchell & H. Tyne (Eds.), Language, mobility and study abroad in the contemporary European context (pp. 99-116). Taylor & Francis.

Paradowski, M. B., Jarynowski, A., Jelińska, M., & Czopek, K. (2021). Out-of-class peer interactions matter for second language acquisition during short-term overseas sojourns: The contributions of Social Network Analysis. Language Teaching, 54(1), 139-143. https://doi.org/10.1017/S0261444820000580

Jarynowski, A., Czopek, K., & Paradowski, M. B. (2021). "Keep your friends close": Przyswajanie języka obcego poprzez interakcje rówieśnicze a edukacja zdalna w dobie pandemii. Acta Neophilologica, 2(XXIII), 115-132. https://doi.org/10.31648/an.6660

Jarynowski, A., Wójta-Kempa, M., Płatek, D., & Czopek, K. (2020). Attempt to understand public health relevant social dimensions of COVID-19 outbreak in Poland. Society Register, 4(3), 7-44. http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3570609

Czopek, K. (2018). Robienie jako kategoria organizująca codzienność członkiń Uniwersytetu Trzeciego Wieku i Klubu Singla w Sokółce. Etnografia Polska, 62(1-2), 61-83.

Starsze publikacje znajdują się na pełnej liście PBN


Wystąpienia

Wystąpienia

“Complexity of language learning in late adulthood” (konferencja Diversity and Inclusivity in English Language Education, 2024, Japonia)

 

"Individual differences of older language learners" (konferencja Multilingual Education in Linguistically Diverse Contexts, 2022, Albania).

 

“Peer learner networks and second language acquisition during intensive courses” (konferencja “Advances in Second/Foreign Language Acquisition: Heritage Language Acquisition and Learning”, 2022, Cypr)

 

 “Harnessing social network science in second language development research” (konferencja Second Language Research Forum, 2019, USA)

 

“Older language learner: a comparative corpus study of FL performance and learning materials” (konferencja Corpora for Language and Aging Research, 2019, Finlandia)

 

"Language learning in forced immersion: Proximal sociolinguistic context, peer networks, and progress in Ukrainian refugee students’ acquisition of L3 Polish" (Uczenie się i nauczanie języków obcych na podstawie interkomprehensji, 2022, Gdańsk)

 

 "Dynamics of individual differences of older language learners" (ICFLSA, 2021, Szczyrk)

 

“The impact of peer communication in second language acquisition” (PLM, 2021, Poznań)

 

 


Inne

Członkini projektu MedLog “Postawy, przekonania, obawy i wiedza lekarzy i logopedów na temat dwujęzyczności/wielojęzyczności w kontekście uwarunkowań neurorozwojowych” w ramach IDUB UW

Członkini grantu 4EU+: Raising accessibility in tertiary education: 3D teaching and learning aids in the multisensory approach (3MultiAccess)", kierownik dr Agnieszka Kałdonek- Crnjaković (2023-2024).

Członkini zespołu badawczego NEED: Neurodiversity in Language Education (2023 - obecnie).

Członkini zespołu badawczego EMERGE: English Medium Education Research Group for Excellence (2024-obecnie).

Stypendystka w grancie NCN (2018 - 2023), SONATA-BIS: „Wpływ interakcji rówieśniczych na przyswajanie języków obcych (w pryzmacie sieci społecznych)”, kierownik dr hab. Michał Paradowski.

Trenerka w projekcie POWER (2022 - 2023), „Uniwersytet Warszawski dla Ukrainy”, kierownik dr Agnieszka Różycka.

Trenerka w projekcie POWER (2019 - 2022), „Trzecia Misja Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego”, kierownik dr Agnieszka Różycka.