dr Jack Harrison
Zakład Kultur i Literatur Ameryki Północnej
pracownik badawczy
email: j.harrison@uw.edu.pl
czwartek 11.30-13.00
Przebieg kariery
BA in Music, University of Cambridge, 2012
MMus in Advanced Musical Studies (Ethnomusicology Pathway), Royal Holloway: University of London, 2014
PhD in Ethnomusicology, University of Toronto, 2021
Zainteresowania
- Muzyka, dźwięk i społeczeństwo
- Studia nad człowiekiem i zwierzętami
- Humanistyka środowiskowa
- Etnomuzykologia wielogatunkowa
- Muzyka w sporcie
- Taniec
- Muzyka filmowa
Wybrane publikacje
Chapters
Harrison, J. (Forthcoming). ‘“Public Enemy Number One!”: Music and Mosquito Sound in Disney’s The Winged Scourge (1943)’. In Beyond the Human Voice: Dystopian Soundscapes in the Arts, edited by Martin Ullrich and Susanne Rode-Breymann. Cultural Animal Studies. Berlin, Heidelberg: J.B. Metzler.
Harrison, J. (Forthcoming). ‘Musicking with the Enemy: Mosquito Agency, Control, and Representation on Film’. In Re-Thinking Agency: Non-Anthropocentric Approaches, edited by Paweł Piszczatowski. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht Verlage.
Articles
Harrison, J. (2020). ‘From the Horse’s Mouth: Musical “Originality” in Freestyle Dressage.’ Ethnomusicology Forum 29 (2): 145-165. https://doi.org/10.1080/17411912.2020.1831395.
Harrison, J. and Kruszona, S. (Forthcoming). ‘“The Way of Disc Dog”: Navigating Harmonies in American Canine Frisbee’. European Journal of American Studies.
Starsze publikacje znajdują się na pełnej liście PBN
Inne
Dr Jack Harrison jest pracownikiem badawczym i członkiem zespołu badawczego "Figurations of Interspecies Harmony". Jego projekt badawczy łączy muzykę i studia nad zwierzętami oraz bada, co można ujawnić na temat związku muzyki ze społeczeństwem, ujętym w kategoriach wielogatunkowych uwikłań. Przed przeprowadzką do Warszawy w 2021 r. Jack studiował na Uniwersytecie w Toronto, gdzie uzyskał tytuł doktora etnomuzykologii. Jego praca doktorska bada, w jaki sposób rytm, melodia, forma choreograficzna i nagrania muzyczne pomagają konfigurować relacje koń-człowiek, pies-człowiek i człowiek-człowiek w brytyjskich sportach międzygatunkowych. Jego obecna praca bada, w jaki sposób idee dotyczące muzyki kształtują i są kształtowane przez dyskursy na temat idealnych relacji międzyludzkich, w tym relacji między ludźmi a komarami oraz między ludźmi a kojotami w USA.