[Translate to English:]

dr hab. prof. UW Romuald Gozdawa-Gołębiowski


Theoretical linguistics

associate professor

Room number: 233

Phone: +48 (22) 5531410

email: r.gozdawa@uw.edu.pl

  Office hours: Winter semester 2019-2020
Wednesday - 10.30-12.00

Degrees

PhD, University of Warsaw, 1991

Assistant Professor, University of Warsaw, 1991

Associate Professor, University of Warsaw, 2003


Research interests and projects

  • applied linguistics
  • SLA research
  • content-and-language-integrated learning (CLIL)
  • L1 acquisition (the generative paradigm) and foreign/second language learning
  • pedagogical grammar
  • contrastive Polish-English syntax
  • language testing


Selected publications

Chapters

Gozdawa-Gołębiowski, R. (2015). Komponent gramatyczny w uniwersyteckich testach certyfikacyjnych. Od teorii do praktyki. In J. Sujecka-Zając (Ed.). Ewaluacja biegłości językowej. Od pomiaru do sztuki pomiaru. (pp. 33-48). Warszawa: Rada Koordynacyjna ds Certyfikacji Biegłości Językowej UW.

Gozdawa-Gołębiowski, R. (2014). The primacy of lexis. In search of an alternative to the analytic / holistic dichotomy. In M. Paradowski (Ed.). Teaching Languages off the Beaten Track. (pp. 263-283). Frankfurt am Main: Peter Lang.

Gozdawa-Gołębiowski, R. (2013). Basic dichotomies in foreign language teaching and learning: A case of formulaic language. In D. Gabryś-Barker , E. Piechurska-Kuciel & J. Zybert (Eds.). Investigations in Teaching and Learning Languages. Studies in Honour of Hanna Komorowska. (pp. ). Heidelberg: Springer International Publishing.

Articles

Gozdawa-Gołębiowski, R. & Opacki, M. (2018). Recurrent strings in corpus-based pedagogical research: A reappraisal of the field. Glottodidactica, 45, (pp. 134-149).

Gozdawa-Gołębiowski, R. M. & Opacki, M. (2017). Towards a distribution-based corpus analysis of transfer-susceptible NP modifiers. A case of advanced users of L2 English. KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, 5, (pp. 9-35).

Older publications can be found on the complete list in PBN


Other

Kierownik inicjatywy POWER Kadry 3.4 na Wydziale Neofilologii UW;

Opiekun Kursów językowych IA UW.