prof. ucz. dr hab. Romuald Gozdawa-Gołębiowski
Department of the English Language
associate professor
Room number: 233
Phone: +48 (22) 5531410
email: r.gozdawa@uw.edu.pl
Monday 14.00-15.30 (online)
Degrees
PhD, University of Warsaw, 1991
Assistant Professor, University of Warsaw, 1991
Associate Professor, University of Warsaw, 2003
Research interests and projects
- applied linguistics
- SLA research
- content-and-language-integrated learning (CLIL)
- L1 acquisition (the generative paradigm) and foreign/second language learning
- pedagogical grammar
- contrastive Polish-English syntax
- language testing
Selected publications
Chapters
Gozdawa-Gołębiowski, R. (2015). Komponent gramatyczny w uniwersyteckich testach certyfikacyjnych. Od teorii do praktyki. In J. Sujecka-Zając (Ed.). Ewaluacja biegłości językowej. Od pomiaru do sztuki pomiaru. (pp. 33-48). Warszawa: Rada Koordynacyjna ds Certyfikacji Biegłości Językowej UW.
Gozdawa-Gołębiowski, R. (2014). The primacy of lexis. In search of an alternative to the analytic / holistic dichotomy. In M. Paradowski (Ed.). Teaching Languages off the Beaten Track. (pp. 263-283). Frankfurt am Main: Peter Lang.
Gozdawa-Gołębiowski, R. (2013). Basic dichotomies in foreign language teaching and learning: A case of formulaic language. In D. Gabryś-Barker , E. Piechurska-Kuciel & J. Zybert (Eds.). Investigations in Teaching and Learning Languages. Studies in Honour of Hanna Komorowska. (pp. ). Heidelberg: Springer International Publishing.
Articles
Gozdawa-Gołębiowski, R. & Opacki, M. (2018). Recurrent strings in corpus-based pedagogical research: A reappraisal of the field. Glottodidactica, 45, (pp. 134-149).
Gozdawa-Gołębiowski, R. M. & Opacki, M. (2017). Towards a distribution-based corpus analysis of transfer-susceptible NP modifiers. A case of advanced users of L2 English. KONIŃSKIE STUDIA JĘZYKOWE, 5, (pp. 9-35).
Older publications can be found on the complete list in PBN
Other
Kierownik inicjatywy POWER Kadry 3.4 na Wydziale Neofilologii UW;
Opiekun Kursów językowych IA UW.