
Didactic council
for the majors taught at the Institute of English Studies UW
Members of the Didactic Council at the Institute (2025-2028):
prof. ucz. dr hab. Bartłomiej Czaplicki
dr hab. Aneta Dybska – wiceprzewodnicząca Rady
dr Wojciech Kasprzak
dr Lucyna Krawczyk-Żywko - Kierowniczka studiów
dr hab. Agata Kochańska
dr Irena Księżopolska
prof. ucz. dr hab. Zbigniew Możejko – przewodniczący Rady
prof. ucz. dr hab. Agnieszka Piskorska
dr hab. Magdalena Pypeć
dr Magdalena Walenta
prof. ucz. dr hab. Joanna Ziarkowska-Ciechanowska
Guests:
mgr inż. Marta Czyżewska – Sekcja Obsługi Studiów
mgr Joanna Sokołowska – Sekcja Obsługi Studiów
prof. ucz. dr hab. Justyna Włodarczyk – Dyrektorka IAUW
Students' representatives:
Aleksandra Komża
Aleksandra Nawrocka
Agata Olszewska
Laura Zagożdżon
Przedstawiciele doktorantów do RD IAUW: vacat
Rada dydaktyczna to podmiot kolegialny w rozumieniu Statutu UW właściwy dla jednego lub kilku kierunków studiów.
1. Rada dydaktyczna zgodnie z wytycznymi Senatu i URK projektuje proces kształcenia na jednym lub kilku kierunkach studiów, w szczególności:
1) opracowuje koncepcję kształcenia zgodną z misją i strategią Uniwersytetu;
2) formułuje propozycje zasad rekrutacji;
3) przygotowuje propozycje zmian w programach studiów;
4) określa maksymalną liczbę przedmiotów równoważnych lub punktów ECTS uzyskanych z zaliczenia przedmiotów równoważnych, które są podstawą do zaliczenia etapu studiów lub całego programu studiów;
5) określa szczegółowe kryteria zmiany formy odbywania studiów przez studenta;
6) określa zasady odbywania i zaliczania praktyk zawodowych;
7) określa zasady przeprowadzania egzaminów oraz zasady przystąpienia do egzaminów w terminie przed główną sesją egzaminacyjną;
8) określa szczegółowe zasady procesu dyplomowania, w tym przygotowania i oceny prac dyplomowych oraz przeprowadzania egzaminu dyplomowego;
9) uwzględnia wnioski z akredytacji zewnętrznych i wewnętrznej ewaluacji jakości kształcenia.
2. Rada dydaktyczna zgodnie z wytycznymi Senatu i URK monitoruje proces kształcenia na jednym lub kilku kierunkach studiów, w szczególności analizuje:
1) przebieg i wyniki rekrutacji;
2) przebieg i wyniki sesji egzaminacyjnej;
3) wyniki ankiet studenckich i hospitacji zajęć;
4) przebieg i wyniki egzaminów dyplomowych;
5) system wsparcia dydaktycznego dla studentów, w szczególności infrastruktury i zasobów bibliotecznych wykorzystywanych w procesie kształcenia;
6) zgodność kompetencji naukowych i dydaktycznych osób prowadzących zajęcia z przypisanymi do zajęć efektami uczenia się;
7) umiędzynarodowienie procesu kształcenia;
8) losy absolwentów;
9) wsparcie działalności uczelnianych organizacji studenckich związanej z kierunkiem studiów.

